ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Κριτική Κινηματογράφου

Τον παλιό καιρό, δηλαδή ποιον παλιό καιρό,
τον παμπάλαιο καιρό, τέτοια εποχή άρχιζαν στους κινηματογράφους οι επαναλήψεις με έργα «θρησκευτικού περιεχομένου», ταινίες - χλαμύδα κ.λπ. κ.λπ. Τώρα κανένα παιδικό για το καλό, τα συνηθισμένα που υπάρχουν και όλες τις υπόλοιπες εβδομάδες του χρόνου κι έξω από την πόρτα. Άσε που δεν ξέρεις τι αρχίζει σήμερα και τι την Κυριακή του Πάσχα. Γι’ αυτό κάντε ένα τηλέφωνο στα σινεμά πριν ξεκινήσετε…



Ο ΓΟΥΙΝΙ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ
των Στίβεν Τζ. Άντερσον, Ντον Χολ με τις φωνές των Κρεγκ Φέργκιουσον, Τζιμ Κάμινγκς και στα ελληνικά με τις φωνές των Ακίνδυνου Γκίκα, Σπύρου Μπιμπίλα κ.ά.
Ο Γουίνι το αρκουδάκι ανήκει στους ήρωες του Ντίσνεϊ των τελευταίων δεκαετιών. Κι απευθύνεται βέβαια σε μικρά παιδιά. Αυτή η ταινία είναι για τον Γουίνι και την παρέα του και είναι για παιδάκια -κάθε ηλικίας…- κι έχει βέβαια τη σφραγίδα και την εγγύηση της εταιρείας Ντίσνεϊ κι είναι και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά. Αν είναι, ας ξεκινήσει το παιδί σας να πηγαίνει σινεμά με κάτι τέτοιο. Καλό θα του κάνει…
ΥΠΟΘΕΣΗ: Μια ωραία πρωία, ο Γουίνι που πάντα αναζητά μέλι για την αχόρταγη κοιλίτσα του, πάει στον στάβλο του Γκαρή του γαϊδαράκου, όπου διαπιστώνουν ότι η ουρά του τελευταίου έχει εξαφανιστεί. Ο Κρίστοφερ Ρόμπιν ανακοινώνει έναν διαγωνισμό για να αντικαταστήσουν τη χαμένη ουρά του Γκαρή και έπαθλο ένα κιούπι γεμάτο μέλι…



ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 8 ΛΕΠΤΑ
του Ντάνκαν Τζόουνς με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Βέρα Φαρμάιγκα, Μισέλ Μόναγκαν.
Χωρίς να είναι τίποτα το σπουδαίο, αλλά μια και η εβδομάδα κινηματογραφικά δεν λέει και πολλά πράγματα, ας το προτάξουμε μαζί με τον Γουίνι. Μπορεί βέβαια να μην είναι σπουδαίο, αλλά… μια χαρά είναι αν σας αρέσουν τα θρίλερ και οι περιπέτειες και η αγωνία και λίγο η επιστημονική φαντασία και κατιτί από ρομάντζο και μια δόση από εφέ και ένας καλός ηθοποιός συν το γεγονός ότι την ταινία έχει σκηνοθετήσει ο γιος του Ντέβιντ Μπόουι!!! Και προσεγμένη είναι και καλογυρισμένη είναι και διασκεδαστική είναι, ε, τι άλλο θέλετε…
ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο στρατιώτης Κόλτερ Στίβενς ξυπνά μέσα σε ένα επιβατικό τρένο με κατεύθυνση το Σικάγο, χωρίς να έχει καμιά ιδέα για το πώς βρέθηκε εκεί. Βρίσκεται ουσιαστικά στο σώμα κάποιου άλλου, ζώντας μια ξένη ζωή. Πριν προλάβει να καταλάβει τι συμβαίνει, μια βόμβα τους σκοτώνει όλους…

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ του Μάικλ Γουϊντερμπότομ με τους Στιβ Κούγκαν, Ρομπ Μπράιντον.
Δύο δημοφιλείς Εγγλέζοι κωμικοί, που εδώ όμως δεν τους ξέρουμε, σε μια ταινία που βασίζει πολλά στον λόγο και στο εγγλέζικο χιούμορ της και που είναι περισσότερο τηλεόραση και λιγότερο σινεμά, χωρίς όμως να είναι και ο Μίστερ Μπιν…
ΥΠΟΘΕΣΗ: Όταν το ένθετο γαστρονομίας μιας κυριακάτικης εφημερίδας αναθέτει στον διάσημο κωμικό Στιβ Κούγκαν να γράψει κριτική για έξι εστιατόρια στη Βόρειο Αγγλία, εκείνος αποφασίζει να συνδυάσει εργασία και διασκέδαση. Αλλά τελικά βρίσκεται παρέα με τον πιο απρόσμενο σύντροφο…



ΠΙΝΑ ΜΠΑΟΥΣ
του Βιμ Βέντερς.
Δεν είναι ένα βιογραφικό ντοκιμαντέρ για μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες της ορχηστρικής τέχνης του 20ού αιώνα. Είναι περισσότερο καταγραφή έργων και παραστάσεών της και φτιάχτηκε απ’ ό,τι έμαθα αφότου είχε φύγει από τη ζωή η Πίνα Μπάους. Κι έτσι όμως έχει την αξία του. Γι’ αυτούς τουλάχιστον που ενδιαφέρονται μια και η Πίνα Μπάους δεν ήταν όποια-όποια, σαν κάτι δικούς μας που ακόμη την αντιγράφουν…
ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο γνωστός σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς παρουσιάζει μια ταινία για τη ζωή και το έργο της μεγάλης Γερμανίδας χορογράφου Πίνα Μπάους, που πέθανε το καλοκαίρι του 2009.



ΕΡΓΕΝΗΔΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
των Μπόμπι και Πίτερ Φάρελι
με τους Κριστίνα Άπλγκεϊτ, Όουεν Γουίλσον, Αλίσα Μιλάνο.
Κανονικά εμένα οι αδελφοί Φαρέλι, μόλο το αρκετά χοντροκομμένο χιούμορ τους, με κάνουν και σκάω στα γέλια. Αυτή τη φορά φοβάμαι δεν τα κατάφεραν και τόσο καλά και η χοντροκοπιά υπερτερεί του γέλιου, κάποιες στιγμές δε σε απωθεί και ως θεατή αλλά θα προτιμούσα να μην συνεχίσω ούτε να δώσω παραδείγματα επ’ αυτού…
ΥΠΟΘΕΣΗ: Δύο κολλητοί φίλοι, παντρεμένοι, έχουν τη συνήθεια να… λοξοκοιτάζουν. Οι γυναίκες τους θα τους δώσουν «ελευθέρας» καθιστώντας τους «Εργένηδες Για Μια Βδομάδα», όπερ σημαίνει ότι για μία εβδομάδα είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι εκείνοι θέλουν…

ΜΑΥΡΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ του Αμπντελατίφ Κεσίς με τους Γιαχίμα Τόρες, Αντρέ Ζακόμπς.
Υποτίθεται πως είναι μια αληθινή ιστορία, στις αρχές του 19ου αιώνα και η παραγωγή είναι αρκετά πλούσια και προσπαθεί από τη μία να είναι τοιχογραφία εποχής κι από την άλλη να εμβαθύνει στην ψυχολογία της «ηρωίδας». Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία δυόμισι ωρών που πλατιάζει και σε κάνει να βαριέσαι, που επαναλαμβάνεται, που δεν σε αρπάζει σαν θεατή από πουθενά και που όπως έλεγε και ο Νίκος Σταυρίδης στα «Κίτρινα γάντια», «άχου και δεν με νοιάζει… άχου και δεν με νοιάζει…».
ΥΠΟΘΕΣΗ: Στο Παρίσι των αρχών του 1800 ένας ανατόμος αναλύει το γύψινο καλούπι του σώματος της Σάαρτζι Μπάρτμαν. Τη Σάαρτζι έφερε με τη βία από την πατρίδα της, τη Νότια Αφρική, το «αφεντικό» της ο Σεζάρ, που την επιδείκνυε ως πρωτοφανές δημόσιο θέαμα ενώ όταν η Σάαρτζι αρνήθηκε να γίνει αντικείμενο επιστημονικής έρευνας στη Βασιλική Ακαδημία Ιατρικής, πουλήθηκε σε έναν παρουσιαστή άγριων θηρίων, ο οποίος άρχισε να την περιφέρει σε ερωτικές συγκεντρώσεις αριστοκρατών, μέχρι να καταλήξει τελικά σε πορνείο…

ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ



Ο ΜΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ
του Λεχ Μαγιέφσκι με τους Ρούτγκερ Χάουερ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Μάικλ Γιορκ.
ΥΠΟΘΕΣΗ: Φλάνδρα, 1564. Ο ζωγράφος Πίτερ Μπρίγκελ ο Πρεσβύτερος, ετοιμάζεται να δημιουργήσει έναν πίνακα με 500 ανθρώπινες φιγούρες, που να πλαισιώνουν τη διαδρομή του Χριστού προς τον Γολγοθά. Ο Μπρίγκελ φτιάχνει τον πίνακα μέσα σε μια ταραχώδη εποχή, καθώς ο πόλεμος των θρησκειών βράζει στη Δυτική Ευρώπη, σκορπίζει μαρτυρικό θάνατο και πυροδοτεί τη μισαλλοδοξία, την έχθρα και τα μίση ανάμεσα στους λαούς. Ο Μπρίγκελ βλέπει γύρω του απλούς ανθρώπους να αρπάζονται, να φυλακίζονται, να βασανίζονται και να θανατώνονται με φριχτό θάνατο, ως αιρετικοί. Ο ζωγράφος λοιπόν ενσωματώνει τέτοιους ανθρώπους στα σκίτσα του, που δίνουν μορφή στους χαρακτήρες του πίνακά του, και αποκαλύπτει το διπλό θρησκευτικό μαρτύριο: τα πάθη του Χριστού αλλά και τα πάθη των συνανθρώπων του, που υποφέρουν από έναν αμείλικτο κατακτητή… 


πηγη:adesmeytos.gr

MT

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

This is a comment.