ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

«Σκάνδαλα» με... ρόδες στο Δήμο Αθηναίων

Εκτελούνται μεταφοραί «ο Δήμος Αθηναίων»!!! Και μάλιστα μεταφοραί με χρυσοπληρωμένες... ρόδες. Και δεν πρόκειται για αστείο
αλλά για μια πραγματικότητα που δείχνει την αδιαφορία κάποιων ιθυνόντων του δήμου για τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, κατάσταση που τον φέρνει ένα βήμα πριν από την «τρόικα» του υπουργείου Εσωτερικών.
48.000 ευρώ για μελέτη αγοράς αυτοκινήτων
Ένα τέτοιο ποσό μόνο για μελέτη και σχεδιασμό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο δήμος είναι αποφασισμένος να επενδύσει εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει... στόλο αυτοκινήτων. Ωστόσο, την ίδια ώρα, με τη δικαιολογία ότι «λεφτά δεν υπάρχουν», καθυστερεί πληρωμές εργαζομένων και ετοιμάζεται για αναμόρφωση προϋπολογισμού λόγω μειωμένων εσόδων.
Ο αντιδήμαρχος Τάσος Αρβανίτης
Γεγονός αξιοσημείωτο είναι το δεδομένο ότι την παραπάνω απόφαση υπογράφει ο πανίσχυρος αντιδήμαρχος Τάσος Αβραντίνης, φιλελεύθερος και αυτοδιαφημιζόμενος ως πολέμιος του «μεγάλου κράτους, που πρέπει να μικρύνει»!
Ο Τάσος Αβραντίνης είναι αντιδήμαρχος, αρμόδιος για τη Δημοτική Αστυνομία και την Πολεοδομία, αλλά και πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής (αποφασίζει αντί του δημοτικού συμβουλίου για οικονομικά θέματα). Τις παραπάνω αρμοδιότητες έχει εκχωρήσει στον (προερχόμενο από το κόμμα του Στ. Μάνου) Τ. Αβραντίνη ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης, ο οποίος μάλιστα έχει και ρόλο εισηγητή προς την Οικονομική Επιτροπή.
Μόνο που σε προηγούμενες περιστάσεις, ο αντιδήμαρχος είχε την ευκαιρία να δείξει -έστω- την αντίθεσή του. Για παράδειγμα, δήλωσε γραπτώς τον περασμένο Μάρτιο ότι δεν θα ψηφίσει καμία νέα πρόσληψη διότι υπάρχουν πλεονάζοντες μόνιμοι.
Σύγκρουση με Καμίνη
Στις αρχές Μαΐου συγκρούστηκε με τον δήμαρχο και όλους όσοι σχεδίαζαν να απαγορευθεί η ίδρυση νέων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος σε περιοχές του κέντρου. Πρόσφατα, δε, ήταν ο μόνος από το δημοτικό συμβούλιο που καταψήφισε απόφαση για να μπουν ανώτατα όρια στις τιμές πώλησης ειδών στα κυλικεία του δήμου.
Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τη μελέτη των 48.000 ευρώ, καθώς:
- Φέρνει το θέμα για συζήτηση στην οικονομική επιτροπή στις 31 Μαΐου 2011, και μάλιστα «εκτός ημερήσιας διάταξης», σαν να επρόκειτο για κάτι έκτακτο και επείγον, αν και η εισήγηση του δημάρχου υπήρχε από τις 21 Απριλίου.
- Το ψηφίζουν οι εφτά παρόντες (έξι από την παράταξη Καμίνη και ένας από την παράταξη Κακλαμάνη), ενώ απουσιάζουν οι Σ. Λάμπρου (ΚΚΕ) και Φ. Ιγνατίου-Ν. Βαφειάδης (παράταξη Κακλαμάνη).
12 εκατ. για λίζινγκ
- Δεν παραπέμπεται για εξέταση και ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις. Ενδεικτικά, το συμβούλιο στη σημερινή του συνεδρίαση καλείται να εγκρίνει έξοδα 46 ευρώ για στεφάνι κηδείας και 53 ευρώ για εκτός έδρας υπαλλήλου...
Προκειμένου να εγκρίνει τη νέα μελέτη για προμήθεια αυτοκινήτων, οι δημοτικοί άρχοντες επικαλούνται αορίστως μόνο μια σχετική εγγραφή στον προϋπολογισμό του 2011.
Υπενθυμίζεται όμως ότι με την ευκαιρία της ψήφισης του προϋπολογισμού τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και νωρίτερα, όταν ετοιμαζόταν να αναλάβει ο Γ. Καμίνης, είχε αποτυπωθεί εκτενώς η οικονομική κατάσταση του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος:
- Βαρύνεται με τραπεζικό δανεισμό συνολικού ύψους 220 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να έχει τη δυνατότητα να συνάψει νέα δάνεια.
- Για να εξυπηρετήσει το δανεισμό θα πληρώσει μέσα στο 2011 16 εκατ. ευρώ.
- Πληρώνει 12 εκατ. ευρώ ετησίως για την πληρωμή του λίζινγκ των απορριμματοφόρων που είχε προμηθευτεί η διοίκηση Κακλαμάνη.
- Προβλέπει για το 2011 μειώσεις δαπανών ύψους 70% στα τεχνικά έργα (συντηρήσεις οδών, σχολικών κτηρίων, πεζοδρόμων, πλατειών κ.λπ.) και 60% στον τομέα πρασίνου.
«Στάση πληρωμών»
Πέραν των δεδομένων του προϋπολογισμού όμως, υπάρχει και η πραγματικότητα. Στην οποία περιλαμβάνονται ακόμη και καθυστερήσεις στην πληρωμή εργαζομένων, όπως συνέβη προσφάτως με δεδουλευμένα δημοτικών αστυνομικών (έκαναν και κατάληψη στο κτήριο) και υπαλλήλων του Βρεφοκομείου.
Για τους προμηθευτές του δήμου η εικόνα αντιστοιχεί με εκείνη του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπου ουσιαστικά έχει κηρυχθεί «στάση πληρωμών», με αποτέλεσμα να καθυστερεί ακόμη και η παράδοση των πρακτικών από τις συνεδριάσεις.
Μείωση από έσοδα ΔΕΗ
Το χειρότερο είναι ότι εμφανίζεται σταθερή μείωση σε ένα από τα βασικότερα έσοδα του δήμου, που είναι τα δημοτικά τέλη μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Η μείωση αποδίδεται στους απλήρωτους λογαριασμούς, που συνεχώς αυξάνονται, τόσο εκ μέρους οικιακών καταναλωτών όσο και από επαγγελματίες που αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω κρίσης.
Συνέπεια όλων των παραπάνω είναι να μελετάται αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2011, προκειμένου να αποφασιστεί από πού θα γίνουν περικοπές εξόδων.
Τα «χρυσά» ποδήλατα
Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι τα 15 ποδήλατα που θέλει να αγοράσει ο Δήμος Αθηναίων «προς κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών της Δημοτικής Αστυνομίας» και θα του κοστίσουν 12.000 είναι από... χρυσάφι. Δεν είναι όμως έτσι...
Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί πως είναι «σκάνδαλο» να δαπανήσει ο δήμος 800 ευρώ για ένα ποδήλατο, τη στιγμή που στην αγορά μπορείς να βρεις φθηνότερα και καλά...
Το θέμα έφερε και πάλι ο Τάσος Αβραντίνης «εκτός ημερήσιας διάταξης» στην οικονομική επιτροπή της 25ης Μαΐου και ζητούσε την έγκριση πίστωσης 12.000 ευρώ.
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ/Άρης Χατζηγεωργίου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

This is a comment.